پسر اردیبهشت

عکس ، داستان ، بازی، لطیفه و دانستنی ها

مهندسی ترین پل جهان پل اورساند Öresund

orsand مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند

پل” اورساند” Öresund نام پلی استراتژیک به طول ۷.۸ کیلومتر است که کشورهای سوئد و دانمارک(شهرهای مالمو و کپنهاگ) را بهم پیوند می دهد. این پل که دارای ۷.۸ کیلومتر طول و ۲۳.۵ متر عرض است و بلندترین پل معلق اروپا نیز محسوب می شود.پل اورساند دارای دو طبقه می باشد که طبقه نخست آن مخصوص عبور و مرور وسایل نقلیه و طبقه زیرین آن برای عبور قطار پیش بینی شده است.عملیات ساخت پل اورساند از سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز شد و چهار سال بطول انجامید.این پل در دوم جولای سال ۲۰۰۰ میلادی رسماً افتتاح شد و عبور و مرور در آن جریان یافت.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[ سه شنبه 11 تير 1392برچسب:مهندسی ترین پل جهان پل اورساند Öresund,

] [ 1:45 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

داستان جالب اولین موبایل در جهان و مخترع آن

چهل سال پیش در روز سوم آوریل ۱۹۷۳ (۱۴ فروردین ۱۳۵۲)، مردی به نام مارتین کوپر در حالی که از خیابان رد می شد، دستگاه کوچکی را در دستش می فشرد که بعدها تاریخ بشریت را برای همیشه متحول کرد.

به گزارش سیتنا، این دستگاه نخستین تلفن دستی جهان بود و آقای کوپر گروهی خبرنگار را برای تماشای «اولین تماس عمومی با تلفن همراه» دعوت کرده بود. در آن زمان چنین ادعایی حتی برای نیویورکی ها هم عجیب و غریب می نمود. تلفن جدید نه فقط بی سیم، که کوچک و سبُک هم بود، ۱۰ اینچ (۲۵.۴ سانتی متر) طولش بود و ۲.۵ پوند (یک کیلو و ۱۳۴ گرم) وزنش.

سایت «دیلی بیست» در چهلمین سالگرد این روز تاریخی می نویسد: مارتین کوپر هم اکنون ۸۴ سال سن دارد و کماکان در «دره سیلیکون» (سیلیکون ولی) قطب فن آوری جهان، به کار مشغول است.

این مخترع سالخورده که در ابتدای کار خود به عنوان مهندس در استخدام نیروی دریایی ایالات متحده بود، در سال ۱۹۵۲ به شرکت موتورولا پیوست. کار آقای کوپر در این شرکت نصب پخش رادیو بر روی خودروها و فعال کردن بر روی نسخه اولیه پیجر مخصوص پزشکان بود.

اواسط دهه ۱۹۶۰ پلیس شیکاگو از کوپر دعوت کرد تا سامانه تلفن های سنگین و بدقواره درون خودروهای پلیس را اصلاح کند، بعد از مدتی آزمایش، کوپر نوعی میکروفون را به این سامانه افزود که به وسیله آن نیروهای پلیس میکروفونی کوچک را بر روی لباس خود وصل می کردند و در محدوده اطراف خودرو به سامانه ارتباطی پلیس دسترسی داشتند.

مارتین کوپر می گوید: «آن موقع بود که این کشف بزرگ در ذهنم جرقه خورد. انسان در عمل موجودی متحرک است، افسران پلیس هم اگر می توانستند بی سیمشان را با خود حمل کنند، می توانستند خیلی خیلی مؤثرتر به وظایفشان بپردازند.»

با این همه مخترع تلفن همراه می گوید منبع الهام اصلی او سریال تخیلی «پیشتازان فضا» بوده که در آن شخصیت کاپیتان کِرک یک دستگاه ارتباطی دستی تاشو به رنگ طلایی داشت که اسمش را «ارتباط دهنده» گذاشته بودند: «به گروه طراحان دو هفته ای وقت دادیم که تلفنی شبیه این دستگاه طراحی کنند، بعد از آن یک شب همه شان را به شام دعوت کردم و از آنها خواستم به نوبت بلند شوند و طرحشان را ارائه کنند. بعضی از این طرح ها فوق العاده بودند و چنان طراحی ای داشتند که حتی برای تلفن های همراه امروز هم مناسب بودند. گوشی های کشویی، تاشو و دیگر طرح ها، کارشان عالی بود. در ضمن یادتان باشد که منظور سال ۱۹۷۲ است. به هر حال، در نهایت یکی را انتخاب کردیک که لزوماً از بقیه بهتر نبود، اما خوب آن موقع ها هم هرچه چیزی پیچیده تر می شد احتمال زودتر خراب شدنش بالا می رفت.»

منبع : www.citna.ir

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:داستان,جالب,اولین,موبایل,در,جهان,مخترع,

] [ 17:33 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

تاریخچه دوچرخه ‌سواری در جهان

تاریخچه دوچرخه ‌سواری در جهان

 

تاریخچه دوچرخه ‌سواری در جهان

دوچرخه وسیله نقلیه‌ای است سبک و دارای دو چرخ که به کمک پا زدن حرکت می‌کند. تاریخچه دوچرخه‌سواری به عنوان یک ورزش با تاریخچه خود دوچرخه ، ارتباط کامل دارد.
اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک ، در سال 1690 میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:تاریخچه,دوچرخه ,سواری,در,جهان,

] [ 17:26 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس

این ابداع ترکیبی از بال‌ها، پروانه، موتور و یک چتر است و می‌تواند به ارتفاع یک هزار و ۲۱۹ متری و سرعت ۲۵ مایل بر ساعت برسد.

فناوری جدید که Paravelo نام گرفته، دارای دو چرخ معمولی است که مجهز به یدک‌کش و پروانه‌ای با سوخت زیستی نیز می‌باشد.

این یدک‌کش می‌تواند به دوچرخه الحاق شده و آن‌ را به ماشین پرنده‌ای متحول کند که با تانکی پر از سوخت، سه ساعت در هوا حرکت می‌کند.

دوچرخه جدید همچنین مجهز به یک رهگیری‌کننده جی پی اس است که حرکات آن را طراحی می‌کند.
 

ابداع نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس


اوج‌گیری با این دوچرخه به گواهی‌نامه خلبانی نیازی ندارد و می‌توان آن را در محیط‌های کوچک مانند دفاتر کار تا زد.

دوچرخه پرنده با سوخت زیستی نیرودهی می‌شود، کاملا دوستدار محیط زیست است و همچنین ترافیک‌ و جریمه‌های پارکینگ را کاهش می‌دهد.

موتوری که از طریق سوخت زیستی نیرودهی می‌شود، برای روشن‌کردن موتور الکترونیکی به کار می‌رود. این موتور سپس پروانه‌هایی را که paravelo را از سطح زمین بلند می‌کنند، نیرورسانی می‌کند.

همچنین یک چادر در این دوچرخه تعبیه شده که کاربران می‌توانند برای اردوزدن از آن استفاده کنند.

ابداع نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس


جان فوردون ۳۷ ساله و یانیک رد ۴۲ ساله طراحان انگلیسی هستند که این دوچرخه را با هزینه ۱۰ هزار پوند ساخته‌اند.

آن‌ها مدعی‌اند ابداعشان نحوه رفتن مردم به سر کار را دستخوش انقلاب خواهد کرد.

«اتحادیه حمل‌ونقل محیطی» حامی مالی این پروژه گزارش شده است.

ابداع نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس


این دوچرخه هنگامی که در آسمان است شخصیت Elliott را در ذهن تماشاگر زنده می‌کند که در سال ۱۹۸۲ در فیلم علمی-تخیلیExtra Terrestrial در آسمان دوچرخه‌سواری می‌کرد.

منبع : www.bartarinha.ir

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:نخستین,دوچرخه‌,پرنده,جهان,عکس,نخستین دوچرخه‌,پرنده جهان,نخستین دوچرخه‌ پرنده,,

] [ 17:6 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

اولین اتومبیل جهان

تعیین قطعی این موضوع که اولین بار چه کسی ماشین بنزینی را ساخت، مشکل است. ولی تا آنجائی که می دانیم شخصی آلمانی به نام «گوتلیب دیملر» اولین اتومبیل بنزینی را در سال ۱۸۸۷ ساخت. در همان سال، دو نفر فرانسوی یک «کلاچ» و یک «گیربکس» را به ثبت رساندند، که پایه گذاری نوعی کلاچ و گیربکس بود که هم اکنون در بیشتر اتومبیل های انگلیس به کار می رود. امروزه،البته بعضی از اتومبیل های انگلیسی دنده ی اتوماتیک دارند که این کیفیت در اتومبیل های آمریکائی رایج تر است.
یکی از بزرگ ترین پیش قدمان انگلیسی در راه تکامل اتومبیل، شخصی به نام «لانچستر». بود که اولین اتومبیلش را در سال ۱۸۹۵ به بازار عرضه کرد. دو بدعت تازه در اتومبیل ساخت آقای لانچستر با یک دیگر ترکیب شده بود، یکی تایرهای بادی و دیگر چرخ های پره دار. بعد از این تاریخ اقداماتی که در راه تکامل این وسیله نقلیه انجام گرفت بیشتر در جهت سریعتر شدن حرکت آن بود.

mashin


البته ایجاد علاقه مندی در سرمایه گذاران و ترغیب آنان برای تولید این وسیله نقلیه نوظهور خیلی مشکل بود. تا این که یک مخترع جوان آمریکائی به نام «هنری فورد» اتوموبیلی طرح ریزی کرد که با قیمتی مردم پسند عرضه شد. اتومبیل سواری در آن روزگارها، یعنی موقعی که اتومبیل یک چیز کاملاً نو و جدید بود از امتیازات خاص طبقه ثروتمند محسوب می شد.
بنابراین آزمایش فورد جوان خیلی موفقیت آمیز شد، و این پیشقدمی او در حقیقت باعث تأسیس بسیاری از کارخانه های بزرگ اتومبیل سازی در دنیا گردید. طرح ماشین فورد نه تنها باعث شد اتومبیل با بهای نسبتاً ارزان تری عرضه گردد. بلکه باعث شد ماشین های معتبری هم در سراسر دنیا در دسترس مردم قرار گیرد. فورد معتقد بود که دو اصل در صنعت اتومبیل بسیار مهم است اولی استاندارد کردن و دومی تولید انبوه است.
منبع :
واحد مرکزی خبر

بر گرفته شده از وب سایت دانش ما

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:اولین,اتومبیل,جهان,اولین اتومبیل,اولین اتومبیل جهان,

] [ 17:2 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

(تصویر) اولین موتور سیکلت جهان

موتور سیکلت شاید بهترین راه برای فرار از ترافیک روزانه شهری باشد، اما اولین موتور سیکلت دنیا چگونه و کی اختراع شد.  
تصویر زیر مربوط به اولین موتور سیکلت تاریخ است، این موتور سیکلت توسط «گوتلیب دایملر» ساخته شد و در واقع یک دو چرخه چوبی بود که نیروی حرکت خود را از یک موتور کوچک می‌گرفت. این وسیله جالب که «رایتواگن» نام گرفت می‌توانست تا 12 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و اولین نمونه آن درسال 1885 ساخته شد.

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:تصویر,اولین,موتور,سیکلت,جهان,

] [ 16:58 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

ویژگی های افراد تیزهوش

1– هنگام برخورد با یک مسئله ی غامض بین فردی ، به عوض انتخاب ، راه حل مقتضی و مناسب ، یک راه حل اخلاقی را برمی گزیند .

2 – هنگامی که احساسات عمومی ارزش های او را تهدید به سازش کاری کند ، در مقابل این احساسات ایستادگی می کند .

3 – نسبت به اصول و آرمان ها احساس وفاداری و مسئولیت می کند .

4 – خود را ورای محدودیت های مستقیم گروهی اش ، با انسانیت یکسان می بیند .

5 – نسبت به خطاکاران ، بدون چشم پوشی از اعمال خاص آنها ، احساس دلسوزی می کند .

6 – کمبودهای خود را می بیند و به آنها معترف است .

7 – پایبند آرمان های مشخص و در پی شایستگی هایی ورای مقبولیت ظاهری و اجتماعی است .

از نظر محتوای برنامه و دروس کودکان و نوجوانان تیزهوش یا باید برنامه ی مدارس عادی را تغییر داد یا مطالب تازه ای بر آنها افزود به طوری که مطالب آموزشی برای افراد عادی و افراد تیزهوش بر تدریس مفاهیم نظام دار و معنی دار تأکید دارد . مثلاً در جریان تدریس ریاضی ، فراگیر باید به تدریج چهارچوب و نظم ویژه ی منطق ریاضی را بفهمد و در تدریس علوم اجتماعی و انسانی ، همه جانبه نگری و توجه به زندگی اجتماعی و فرهنگ ملی و بین المللی امری ضروری است .

دانش آموز باید بفهمد که زندگی اجتماعی انسان ها نیز تابع نظم و قوانین معینی است ، همان طور که جهان طبیعی از نظم غیر قابل تصوری برخوردار است . کشف قوانین حاکم بر زندگی اجتماعی و یافتن راه های تبیین پیشامدها و قضاوت درباره ی ارزش های اجتماعی و فرهنگی به منظور سازگاری با زندگی و تغییر مطلوب آن مهمترین هدفی است که در تدریس علوم اجتماعی باید به آن توجه شود . آموزش ریاضی ، علوم و .. زمانی امکان پذیر است که دانش آموز به مهارت های زبانی مسلط باشد .

فراگیر باید نقش عظیم ارتباطی و تأثیر زبان در بهبود زندگی مادی و معنوی و انسانی و همدلی با همزبانان خود و لزوم صحیح و روان صحبت کردن و ضرورت استفاده از امکانات زبانی برای شناخت جهان و دنیای پیرامون خویش را فراگیرد . دانش آموز باید بتواند خوب گوش کند ، خوب بخواند و بنویسد ، خوب بفهمد و خوب حرف بزند تا جهان اطراف را بهتر بشناسد و بر آن تأثیر بگذارد .

منبع :

[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:ویژگی,افراد,تیزهوش,

] [ 18:10 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

10مرزهای عجیب جهان

بیشتر اوقات مرزها خطوط فرضی هستند که گاهی حتی علامت گذاری هم نمی شوند. اکثراً وقتی به شهری وارد می شوید تابلوهایی را می بینید که گفته اند خوش آمدید یا سفر خوبی داشته باشید. اما بعضی از مرزها کمی عجیب تر و غیر معمول  هستند. در زیر لیست برخی مناطق مرزی را می بینید که عجیب یا قابل توجه هستند.

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۱۰٫ مرز بین اسپانیا و مراکش

به گزارش ایران ویج ، سوتا یک شهر خودمختار با مساحت ۱۸٫۵ کیلومتر مربع در کشور اسپانیا است که از کشور اصلی جدا است و در ساحل شمالی آفریقای شمالی قرار گرفته. این شهر با کشور مراکش احاطه شده و در مرز بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار گرفته است.مراکش مدعی مالکیت این شهر به اضافه ی چند شهر کوچک و جزیره ی مدیترانه ای که همگی متعلق به اسپانیا می باشند است و این امر باعث شده مسئولین کشور اسپانیا با سیم های خاردار یک حصار مرزی به ارتفاع ۳ متر دور این شهر بکشند.

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۹٫ بارلی- ناسائو/ بارلی – هرتوگ

بارلی ناسائو یک شهرداری در هلند است که یک مرز عجیب با شهرداری بارلی هرتوگ در کشور بلژیک دارد. تعداد ۲۶ قطعه زمین مجزا که متعلق به بارلی هرتوگ است توسط بارلی ناسائو احاطه شده اما برخی از قسمت های بارلی هرتوگ هم ناحیه هایی در خود دارند که متعلق به بارلی ناسائو است. کوچکترین زمینی که متعلق به کشور بلژیک است تنها یک چهارم هکتار مساحت دارد. مرز بین این دو ناحیه به قدری پیچیده است که بعضی از خانه ها هم به دو قسمت تقسیم شده اند. در عکس بالا کشور هلند در چپ و بلژیک در سمت راست دیده می شوند.

http://www.iranvij.ir

 


ادامه مطلب

دانستنی های بسیار جالب

موریانه ها قادرند تا 2 روز زیر آب زنده بمانند.



داركوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.



قلب میگو ها در سر آنها قرار دارد.


ادامه مطلب

[ یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:دانستنی های,بسیار,جالب,دانستنی,بسیار جالب,دانستنی های بسیار جالب,

] [ 3:27 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

دانستنی های جالب و مفید

*اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.

*کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

*قلب میگو در سر آن واقع است.

*گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

*دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

*سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.

*آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.

*تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.

*عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.

*تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.

*موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

*مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.

*فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

*جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.

*۸۰ درصد امواج مایکرو ویو تلفنهای همراه بوسیله سر جذب میگردد.

*قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلنتر میگردد.

*بلژیک تنها کشوری است که فیلمهای غیر اخلاقی را سانسور نمیکند.

*جلیغه ضد گلوله، برف پاک کن شیشه خودرو و پرینتر لیزری همگی اختراعات زنان میباشند.

*موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.

*درتمام انسانهای کره زمین ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.

*۹۸٫۵ % از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند.

* قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.

*لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.

*سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتی متر نشست میکند.

*۵۰ %جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند.

*در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

*ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

*اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

*۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

[ یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:دانستنی های,جالب,و,مفید,دانستنی های جالب,و مفید,دانستنی های جالب و مفید,

] [ 3:2 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

دانستنی های جالب

آیا میدانید: در جهان به ۶۰۰۰ زبان تکلم میشود.

آیا میدانید: هر قاره ای، شهری به نام «رم» دارد.

آیا میدانید: که حلزون می تواند سه سال بخوابد .

آیا میدانید: دلفین ها با یک چشم باز می خوابند .

آیا میدانید: قلب زنان نسبت به مردان تندتر می زند .

آیا میدانید: ناراحتی های پا در زنان ۴ برابر مردان است.

آیا میدانید:کوسه ها از بیماری سرطان در امان هستند .

آیا میدانید: هیچ گورخری، خط های مشابه دیگری ندارد.

آیا میدانید: ۱۳ درصد جمعیت جهان، صحرانشین هستند .

آیا میدانید: چهار پنجم جانوران رو حشره ها تشکیل داده اند.

آیا میدانید: تنها در یک پرواز، زنبور عسل به ۷۵ گل سر می زند.

آیا میدانید: چشم انسان معادل یک دوربین ۱۳۵ مگاپیکسل است.

آیا میدانید: ژاپن، پرمصرف ترین کشور جهان در زمینه انرژی است.

آیا میدانید: در ساخت دیوار بزرگ چین، آرد برنج به کار رفته است.

آیا میدانید: توماس ادیسون، مخترع لامپ از تاریکی وحشت داشت.

آیا میدانید: یک کودک ۴ ساله روزانه بیش از ۴۰۰ سوال می پرسد!

آیا میدانید: شیرها تا سن ۲ سالگی قادر به غرش کردن نمی باشند.

آیا میدانید: در هر یک گرم خاک، حدود ۱۰ میلیون باکتری زندگی می کند.

آیا میدانید: استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند.

آیا میدانید: تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسان مساوی است.

آیا میدانید: به طور متوسط، هر فردی ۵ سال از عمر خودش را صرف خوردن می کند.

آیا میدانید: سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی ۲۵ درصد کندتر است.

آیا میدانید: نقاش معروف «لئوناردو داوینچی» معروف ترین نقاشی خود به نام «لبخند مونالیزا» را نه تاریخ زد و نه امضا کرد.

آیا میدانید: بازیافت تنها یک بطری شیشه ای، مقدار انرژی موردنیاز یک لامپ ۱۰۰ واتی به مدت ۴ ساعت را تامین می کند.

آیا میدانید: پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.

[ یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:دانستنی های,جالب,دانستنی های جالب,مفید,دانستنی های جالب و مفید,

] [ 2:56 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

پاورپوینت “ زیبایی ریاضیات ”

فایل پاورپوینت “ زیبایی ریاضیات ”

جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید :

http://www.beroztarinha.com/hosting/admin/panel/form/61276.jpeg

لینک دانلود کلیک کنید

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:پاورپوینت “ زیبایی ,ریاضیات ”,

] [ 12:52 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

سخنان زیبا از کوروش کبیر

 

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند .
.

.

.

اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید .


ادامه مطلب

[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:سخنان,زیبا,از,کوروش,کبیر,

] [ 16:57 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

جملات حکمت آمیز

آنکه دیگران را ابزار پرش خویش می سازد ، خیلی زود تنها خواهد ماند . حکیم ارد بزرگ



این کمکی نیست که تو مداوم کاری را انجام دهی که از عهده ء آن بر میائی مهم این است کاری را بتوانی انجام دهی که تاکنون نمی توانستی و یاد نگرفته بودی!!! . بیانجار هُوُف



ایمان و باور ما در ابتدای هر مسئولیت دشواری تنها عاملی است که موفقیت نهایی مان را تضمین می کند.
وقتی انتظار بهترین پیشامد را دارید نیروی مغناطیسی از مغزتان خارج می شود که بهترین ها را جذب می کند .
اگر انتظار بدترینها را داشته باشید از مغز قدرت دافعه ا ی رها می کنید که سبب می شود بهترینها از شما بگریزد حیرت انگیز است . ویلیام جییمز



آن که در طلب کمال است باید خرد ور و با دانش باشد . حکیم بزرگمهر


ادامه مطلب

[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:جملات,حکمت,آمیز,

] [ 16:42 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

اگر روزی...

اگر روزی دشمن پیدا كردی، بدان در رسیدن به هدفت موفق بودی!

اگر روزی تهدیدت كردند، بدان در برابرت ناتوانند!

اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست!

اگر روزی تركت كردند، بدان با تو بودن لیاقت می خواهد !

[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:اگر,روزی,جملات,حکمت,آمیز,کوتاه,

] [ 16:38 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

دانستنی های جالب

1. اگر بینی خود را بگیرید، امکان ندارد بتوانید زمزمه کنید.

  2. وقتی شیشه می شکند، ترک های آن باسرعت 3000 مایل در ساعت حرکت می کنند.
 3. در هر دقیقه حدود 200 نوزاد در جهان متولد می شوند.
  4. جلیقه ی ضد گلوله، خروجی اضطراری، برف پاک کن شیشه ی ماشین و پرینتر های لیزری همگی توسط زنان اختراع شده اند.
  5. انسان در زمان خواب بیشتر از زمانی که تلویزیون تماشا می کند کالری مصرف می کند.
  6. به طور میانگین انسانها بیشتر از اینکه از مرگ بترسند از عنکبوت می ترسند.
  7. ناخن های انسان در زمستان سریع تر رشد می کنند.
  8. وقتی به کسی که عاشقش هستید نگاه می کنید، مردمک چشمانتان گشاد تر می شود. و قتی به کسی که از او متنفرید هم نگاه می کنید همین اتفاق می افتد.
  9. تنها انسان ها در هنگام احساساتی شدن اشک می ریزند. و انسان به طور متوسط 4,200,000 بار در سال پلک می زند.

ادامه مطلب

[ سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:دانستنی, های ,جالب,دقیقه,محمد,نوزاد,جهان,میانگین,زمستان,بینی,شیشه,امکام,زمزمه,گلوله,

] [ 22:51 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

آیا میدانستید که...

[ شنبه 1 فروردين 1386برچسب:آیا ,می دانستید ,که,جالب,علمی, شنیدنی,

] [ 2:46 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

آیا می‌دانید ؟

آیا می‌دانید ما در طول زندگیمان ۱۸ کیلو پوست می‌اندازیم.

آیا می‌دانید وقتی شخصی در سریلانکا سرش را از طرفی به طرفی دیگر تکان می‌دهد یعنی باشه.

آیا می‌دانید هر فردی در طول ۲۴ ساعت ۲۳ هزار بار نفس می‌کشد.

آیا می‌دانید سالی ۵۰۰ شهاب سنگ به زمین برخورد می‌کنند.

آیا می‌دانید خورشید روزی ۱۲۶٫۰۰۰ میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد.

آیا می‌دانید گوش و بینی در تمام طول عمر رشد می‌کنند.

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

... که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است؟

... استرس تا ۵ برابر سیستم ایمینی بدن را پایین می‌آورد؟

... یگانه چیزی که بیشتر باعث مرگ و میردر جهان می‌شود پشه است؟

... هر هکتار جنگل قادر است بیش از پنج تن گرد و غبار هوا را جذب کند.

... تعداد مرغ‌ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسانها مساوی است.

... پشه (در نگاره) اشخاص جوان را نسبت به اشخاص پیر ترجع می‌دهد؟

... یک گاو می‌تواند از پله‌ها بالا برود ولی پایین نمی‌تواند بیاید؟

... تنها یک نفر در جهان در مقابله با ایدز جان سالم به در برده‌است؟

... وزن کل انسان‌های جهان با وزن کل مورچه‌های جهان برابر است؟

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

... که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است؟

... استرس تا ۵ برابر سیستم ایمینی بدن را پایین می‌آورد؟

... یگانه چیزی که بیشتر باعث مرگ و میردر جهان می‌شود پشه است؟

... هر هکتار جنگل قادر است بیش از پنج تن گرد و غبار هوا را جذب کند.

... تعداد مرغ‌ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسانها مساوی است.

... پشه (در نگاره) اشخاص جوان را نسبت به اشخاص پیر ترجع می‌دهد؟

... یک گاو می‌تواند از پله‌ها بالا برود ولی پایین نمی‌تواند بیاید؟

... تنها یک نفر در جهان در مقابله با ایدز جان سالم به در برده‌است؟

... وزن کل انسان‌های جهان با وزن کل مورچه‌های جهان برابر است؟

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

... یک انسان ۸ ثانیه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.

... با دویدن می‌توان مسافر زمان بود و کسری از ثانیه از دیگران بیشتر عمر کرد؟!

... برای تولید ۱ لیتر بنزین ۲۳٫۵ تن گیاه در گذشته مدفون شده‌است.

... هر ۱ دقیقه نسل یک موجود زنده منقرض می‌شود.

... آب دریا بهترین ماسک صورت است.

... بینی انسان قادر به تشخیص ۱۰٫۰۰۰ نوع بوی مختلف است.

... غیرممکن است که بتوانید با چشم باز عطسه کنید.

... در یک سانتی متر مربع پوست انسان ۱۲ متر عصب و ۴ متر رگ و مویرگ وجود دارد.

... موشهای صحرایی (در نگاره) سالانه یک سوم منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود می‌سازند؟

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

... که ملکه موریانه پنجاه بار بزرگتر از جفت مذکر خود می‌باشد؟

... زرافه می‌تواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند؟

... که پشه‌ها دندان دارند؟

... قدرت بینایی جغد ۸۲ برابر قدرت دید انسان است؟

... اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا ۹۷۰۰۰ کیلومتر می‌شود؟

... سریعترین پرنده شاهین (درنگاره)است و می‌تواند با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند؟

... کرم‌های ابریشم در پنجاه و شش روز هشتاد و شش هزار برابر خود غذا می‌خورند؟

... انسان در طول زندگیش ۱۸ کیلو پوست می‏اندازد؟

... درهرثانیه تقریبا سه میلیون گلبول قرمز دربدن می‌میرد؟

” منتظر دانستنی های بیشتر باشید

 

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:آیا , می دانید , دانستنیها , مطالب , علمی,

] [ 1:54 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

مشخصات كلي متولدين اردبيهشت ماه:

خيلي قانع ، صبور و آرام ، پرتحمّل ، عاشق مالكيّت ، حسود ، متعصّب ، اهل اعتدال ، با محبّت ، خيلي قوي و سالم ، عاشق عطر و بوي طبيعي ، از تجارب گذشته الهام مي‌گيرد ، واقعاْ وفادار ، مخالف افراط ، ‎‎‎با سليقه ، خوشگل‌پسند ، پول‌دوست ، هميشه راضي ، مصمّم ، پركار ، سخاوتمند ،  مؤقّر و سنگين ، فقط در مقابل حرف آرام رام مي‌شود ، اهل ماديّات ، دنبال زندگي شيرين ، مادّي‌گرا و سودجو ، به‌هر كاري صورت واقعي مي‌دهد ، مخالف خشونت ، با ثبات و پايدار ، عاشق صلح و آرامش ، صادق ، مال جمع كن ، اهل هنر

مخالف درگيري ، اگر عصباني شود طوفان بپا مي‌كند ، مستعد كشاورزي ، هركاري را به پايان مي‌رساند ، رئيس فعّال و لايق ، با همه كنار مي آيد ، خود سر ، نجيب، عاشق خانه و خانواده ، عاشق طبيعت ، عاشق رفتار ملايم ، كمك رسان ، داراي قلبي بزرگ ، با صفا ، مسلّط به نفس ، داراي عزّت نفس ، عاشق گل و زيبائي ، بي تفاوت نسبت به دشمنان ، ميانه رو ، رفيق و دوست بسيار شيرين ،شيك پوش ، علاقه‌مند به موسيقي ، قدر شناس ، مخالف عجله ، داراي تحمّل زياد ، محتاط و مخالف اعتراض و انتقاد .

 مرد متولد ارديبهشت

دير ناراحت مي‌شود اما اگر ناراحت شود دنيا را به‌هم ميريزد. زن شوخ، سياستمدار، مطيع و خانه‌دار را به حد پرستش دوست دارد. آرام، اهل عمل، حساس، محتاط است ولي اصلا رويائي نيست. زود رنج و بد خشم است اما هرگز از خانه‌اش قهر نمي‌كند. دست و دلباز اما حسابگر است و علاقه‌مند است پسر داشته باشد.

زن متولد ارديبهشت

طبيعت را دوست دارد. مادري سخت‌گير، همسري فداكار و كمك دهنده، عاشق موسيقي و ساز و آواز است. از بسياري جهات نمك رندگي محسوب مي‌شود. دغلباز و ناپاك و اهل فلسفه بافي نيست. در عشق بي‌پرواست. در شيك‌پوشي طرفدار سادگي است، مخالف شتابزدگي است و يك رگ لجبازي دارد.

[ جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,

] [ 20:42 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

آیا می‌دانید؟

آیا می‌دانید یک انسان ۸ ثانیه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.
آیا می‌دانید سالی ۵۰۰ شهاب سنگ به زمین برخورد می‌کنند.
آیا می‌دانید خورشید روزی ۱۲۶٫۰۰۰ میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد.
آیا می‌دانید کوچک‌ترین زمین فوتبال ساخته شده یک بیست هزارم یک تار مو است (نانو).
آیا می‌دانید با دویدن می‌توان مسافر زمان بود و کسری از ثانیه از دیگران بیشتر عمر کرد.
آیا می‌دانید ۵۶ درصد افرادی که دست چپ هستند، تایپیستند.
آیا می‌دانید برای تولید ۱ لیتر بنزین ۲۳٫۵تن گیاه در گذشته مدفون شده است.
آیا می‌دانید هر ۱ دقیقه نسل یک موجود زنده منقرض می‌شود.
آیا می‌دانید داوینچی با یک دست می‌نوشت و با دست دیگر نقاشی می‌کشید.
آیا می‌دانید گوش و بینی در تمام طول عمر رشد می‌کنند.
آیا می‌دانید آب دریا بهترین ماسک صورت است.
آیا می‌دانید در ساخت برج ایفل ۲٫۵ میلیون پیچ و مهره به کار رفته است.
آیا می‌دانید بینی انسان قادر به تشخیص ۱۰٫۰۰۰ نوع بوی مختلف است.
آیا می‌دانید انرژی که خورشید در ۱ ثانیه تولید می‌کند برای مصرف ۱ میلیون سال زمین کافی است.
آیا می‌دانید غیرممکن است که بتوانید با چشم باز عطسه کنید.
آیا می‌دانید ما در طول زندگیمان ۱۸ کیلو پوست می‌اندازیم.
آیا می‌دانید رنگ مورد علاقه ۸۰ درصد آمریکایی‌ها آبی است!
آیا می‌دانید وقتی شخصی در سریلانکا سرش را از طرفی به طرفی دیگر تکان می‌دهد یعنی باشه.
آیا می‌دانید در این دنیا تعداد جوجه‌ها از آدم‌ها بیشتر است.
آیا می‌دانید نوارهای لاستیکی خیلی طول می‌کشد تا سرد شوند.
آیا می‌دانید مغز در هنگام خواب فعال‌تر از وقتی است که تلویزیون می‌بینید.
آیا می‌دانید اگر مادران در زمان بارداری سیب به خصوص سبز استفاده کنند نوزادانشان زیبا می‌شوند.
آیا می‌دانید مادران باردار از انگور و جوانه گندم و امگا ۳ استفاده کنند بچه‌های آن‌ها تیزهوش می‌شوند.
آیا می‌دانید خورشید فقط ۱ بر ۴۰٫۰۰۰جرم خود را از دست داده است.
آیا می‌دانید ایران ۱۰۱۸ شهر دارد.
آیا می‌دانید پر آب‌ترین رود ایران کارون در خوزستان است.
آیا می‌دانید بام ایران استان چهارمحال و بختیاری است.
آیا می‌دانید هر فردی در طول ۲۴ ساعت ۲۳ هزار بار نفس می‌کشد

[ جمعه 13 اسفند 1389برچسب:,

] [ 20:24 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد