پسر اردیبهشت

عکس ، داستان ، بازی، لطیفه و دانستنی ها

تاریخچه دوچرخه ‌سواری در جهان

تاریخچه دوچرخه ‌سواری در جهان

 

تاریخچه دوچرخه ‌سواری در جهان

دوچرخه وسیله نقلیه‌ای است سبک و دارای دو چرخ که به کمک پا زدن حرکت می‌کند. تاریخچه دوچرخه‌سواری به عنوان یک ورزش با تاریخچه خود دوچرخه ، ارتباط کامل دارد.
اولین فرد در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد، یک فرانسوی به نام سیوراک (sivrac) بود. سیوراک ، در سال 1690 میلادی دوچرخه‌ای چوبی ساخت که شاخه‌هایی عمودی بر روی چرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله یک چوب افق به هم متصل می‌شد. این دستگاه، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می‌گرفت. اهالی پاریس، دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند.

به ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:تاریخچه,دوچرخه ,سواری,در,جهان,

] [ 17:26 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس

این ابداع ترکیبی از بال‌ها، پروانه، موتور و یک چتر است و می‌تواند به ارتفاع یک هزار و ۲۱۹ متری و سرعت ۲۵ مایل بر ساعت برسد.

فناوری جدید که Paravelo نام گرفته، دارای دو چرخ معمولی است که مجهز به یدک‌کش و پروانه‌ای با سوخت زیستی نیز می‌باشد.

این یدک‌کش می‌تواند به دوچرخه الحاق شده و آن‌ را به ماشین پرنده‌ای متحول کند که با تانکی پر از سوخت، سه ساعت در هوا حرکت می‌کند.

دوچرخه جدید همچنین مجهز به یک رهگیری‌کننده جی پی اس است که حرکات آن را طراحی می‌کند.
 

ابداع نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس


اوج‌گیری با این دوچرخه به گواهی‌نامه خلبانی نیازی ندارد و می‌توان آن را در محیط‌های کوچک مانند دفاتر کار تا زد.

دوچرخه پرنده با سوخت زیستی نیرودهی می‌شود، کاملا دوستدار محیط زیست است و همچنین ترافیک‌ و جریمه‌های پارکینگ را کاهش می‌دهد.

موتوری که از طریق سوخت زیستی نیرودهی می‌شود، برای روشن‌کردن موتور الکترونیکی به کار می‌رود. این موتور سپس پروانه‌هایی را که paravelo را از سطح زمین بلند می‌کنند، نیرورسانی می‌کند.

همچنین یک چادر در این دوچرخه تعبیه شده که کاربران می‌توانند برای اردوزدن از آن استفاده کنند.

ابداع نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس


جان فوردون ۳۷ ساله و یانیک رد ۴۲ ساله طراحان انگلیسی هستند که این دوچرخه را با هزینه ۱۰ هزار پوند ساخته‌اند.

آن‌ها مدعی‌اند ابداعشان نحوه رفتن مردم به سر کار را دستخوش انقلاب خواهد کرد.

«اتحادیه حمل‌ونقل محیطی» حامی مالی این پروژه گزارش شده است.

ابداع نخستین دوچرخه‌ پرنده جهان +عکس


این دوچرخه هنگامی که در آسمان است شخصیت Elliott را در ذهن تماشاگر زنده می‌کند که در سال ۱۹۸۲ در فیلم علمی-تخیلیExtra Terrestrial در آسمان دوچرخه‌سواری می‌کرد.

منبع : www.bartarinha.ir

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:نخستین,دوچرخه‌,پرنده,جهان,عکس,نخستین دوچرخه‌,پرنده جهان,نخستین دوچرخه‌ پرنده,,

] [ 17:6 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

اولین اتومبیل جهان

تعیین قطعی این موضوع که اولین بار چه کسی ماشین بنزینی را ساخت، مشکل است. ولی تا آنجائی که می دانیم شخصی آلمانی به نام «گوتلیب دیملر» اولین اتومبیل بنزینی را در سال ۱۸۸۷ ساخت. در همان سال، دو نفر فرانسوی یک «کلاچ» و یک «گیربکس» را به ثبت رساندند، که پایه گذاری نوعی کلاچ و گیربکس بود که هم اکنون در بیشتر اتومبیل های انگلیس به کار می رود. امروزه،البته بعضی از اتومبیل های انگلیسی دنده ی اتوماتیک دارند که این کیفیت در اتومبیل های آمریکائی رایج تر است.
یکی از بزرگ ترین پیش قدمان انگلیسی در راه تکامل اتومبیل، شخصی به نام «لانچستر». بود که اولین اتومبیلش را در سال ۱۸۹۵ به بازار عرضه کرد. دو بدعت تازه در اتومبیل ساخت آقای لانچستر با یک دیگر ترکیب شده بود، یکی تایرهای بادی و دیگر چرخ های پره دار. بعد از این تاریخ اقداماتی که در راه تکامل این وسیله نقلیه انجام گرفت بیشتر در جهت سریعتر شدن حرکت آن بود.

mashin


البته ایجاد علاقه مندی در سرمایه گذاران و ترغیب آنان برای تولید این وسیله نقلیه نوظهور خیلی مشکل بود. تا این که یک مخترع جوان آمریکائی به نام «هنری فورد» اتوموبیلی طرح ریزی کرد که با قیمتی مردم پسند عرضه شد. اتومبیل سواری در آن روزگارها، یعنی موقعی که اتومبیل یک چیز کاملاً نو و جدید بود از امتیازات خاص طبقه ثروتمند محسوب می شد.
بنابراین آزمایش فورد جوان خیلی موفقیت آمیز شد، و این پیشقدمی او در حقیقت باعث تأسیس بسیاری از کارخانه های بزرگ اتومبیل سازی در دنیا گردید. طرح ماشین فورد نه تنها باعث شد اتومبیل با بهای نسبتاً ارزان تری عرضه گردد. بلکه باعث شد ماشین های معتبری هم در سراسر دنیا در دسترس مردم قرار گیرد. فورد معتقد بود که دو اصل در صنعت اتومبیل بسیار مهم است اولی استاندارد کردن و دومی تولید انبوه است.
منبع :
واحد مرکزی خبر

بر گرفته شده از وب سایت دانش ما

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:اولین,اتومبیل,جهان,اولین اتومبیل,اولین اتومبیل جهان,

] [ 17:2 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

(تصویر) اولین موتور سیکلت جهان

موتور سیکلت شاید بهترین راه برای فرار از ترافیک روزانه شهری باشد، اما اولین موتور سیکلت دنیا چگونه و کی اختراع شد.  
تصویر زیر مربوط به اولین موتور سیکلت تاریخ است، این موتور سیکلت توسط «گوتلیب دایملر» ساخته شد و در واقع یک دو چرخه چوبی بود که نیروی حرکت خود را از یک موتور کوچک می‌گرفت. این وسیله جالب که «رایتواگن» نام گرفت می‌توانست تا 12 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و اولین نمونه آن درسال 1885 ساخته شد.

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:تصویر,اولین,موتور,سیکلت,جهان,

] [ 16:58 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

ویژگی های افراد تیزهوش

1– هنگام برخورد با یک مسئله ی غامض بین فردی ، به عوض انتخاب ، راه حل مقتضی و مناسب ، یک راه حل اخلاقی را برمی گزیند .

2 – هنگامی که احساسات عمومی ارزش های او را تهدید به سازش کاری کند ، در مقابل این احساسات ایستادگی می کند .

3 – نسبت به اصول و آرمان ها احساس وفاداری و مسئولیت می کند .

4 – خود را ورای محدودیت های مستقیم گروهی اش ، با انسانیت یکسان می بیند .

5 – نسبت به خطاکاران ، بدون چشم پوشی از اعمال خاص آنها ، احساس دلسوزی می کند .

6 – کمبودهای خود را می بیند و به آنها معترف است .

7 – پایبند آرمان های مشخص و در پی شایستگی هایی ورای مقبولیت ظاهری و اجتماعی است .

از نظر محتوای برنامه و دروس کودکان و نوجوانان تیزهوش یا باید برنامه ی مدارس عادی را تغییر داد یا مطالب تازه ای بر آنها افزود به طوری که مطالب آموزشی برای افراد عادی و افراد تیزهوش بر تدریس مفاهیم نظام دار و معنی دار تأکید دارد . مثلاً در جریان تدریس ریاضی ، فراگیر باید به تدریج چهارچوب و نظم ویژه ی منطق ریاضی را بفهمد و در تدریس علوم اجتماعی و انسانی ، همه جانبه نگری و توجه به زندگی اجتماعی و فرهنگ ملی و بین المللی امری ضروری است .

دانش آموز باید بفهمد که زندگی اجتماعی انسان ها نیز تابع نظم و قوانین معینی است ، همان طور که جهان طبیعی از نظم غیر قابل تصوری برخوردار است . کشف قوانین حاکم بر زندگی اجتماعی و یافتن راه های تبیین پیشامدها و قضاوت درباره ی ارزش های اجتماعی و فرهنگی به منظور سازگاری با زندگی و تغییر مطلوب آن مهمترین هدفی است که در تدریس علوم اجتماعی باید به آن توجه شود . آموزش ریاضی ، علوم و .. زمانی امکان پذیر است که دانش آموز به مهارت های زبانی مسلط باشد .

فراگیر باید نقش عظیم ارتباطی و تأثیر زبان در بهبود زندگی مادی و معنوی و انسانی و همدلی با همزبانان خود و لزوم صحیح و روان صحبت کردن و ضرورت استفاده از امکانات زبانی برای شناخت جهان و دنیای پیرامون خویش را فراگیرد . دانش آموز باید بتواند خوب گوش کند ، خوب بخواند و بنویسد ، خوب بفهمد و خوب حرف بزند تا جهان اطراف را بهتر بشناسد و بر آن تأثیر بگذارد .

منبع :

[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:ویژگی,افراد,تیزهوش,

] [ 18:10 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

نکات طلایی در تربیت فرزندان

 

سلام خدمت میهمانان و دوستان . این پست بیشتر برای والدین محترم در نظر گرفته شده و هدف اصلی آن تربیت بهتر فرزندان است . امید وارم این پست مورد استفاده شما قرار گیرد .

سرمشق خوبی برای فرزندان خود باشیم

فرزندان از والدین خود سرمشق می گیرند؛ سعی کنید سرمشق خوبی برای آنها باشید چرا که فرزندان شما همیشه با چشمان و گوشهای باز متوجه شما هستند و صداقت، وفاداری، محبت، گفتار، رفتار پسندیده و ادب و نزاکت را با سرمشق گرفتن از شما می آموزند. سعی کنید برای فرزندان خود الگوی مناسب باشید.

 

 

کنترل خشم را به فرزندان خود بیاموزید

با فرزندان خود درباره خشم حرف بزنید و هر جایی که می توانید الگوی آنها شوید و نشان دهید که از خشم پرهیز می کنید.

به فرزندان خو خویشتنداری و دوری جستن از خشم را آموزش دهید؛ خود شما با خشمگین نشدن می توانید سرمشق مناسب آنها باشید و آن قدر در توصیه خشمگین نشدن بکوشید که ملکه ذهن آنها شود.

برای مطالعه ادامه این پست به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

 


 


ادامه مطلب

[ دو شنبه 3 تير 1392برچسب:نکات,طلایی,در,تربیت,فرزندان,

] [ 17:49 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

داستان جالب و طنز....

سلام به همه ی دوستان بازدیدکننده.....

با چند تا داستان کوتاه طنز و جالب درخدمتتون هستم

ایرانی ها باهوش ترن !

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند. یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم. همه سوار قطار شدند.
 آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ایرانی ها سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لای در یک بلیط آمد بیرون، مامور قطار آن بلیط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد. آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدر ابتکار هوشمندانه ای بوده است.
 بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم برای خودشان پس انداز کنند. وقتی به ایستگاه رسیدند، سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که آن سه ایرانی هیچ بلیطی نخریدند.
 یکی از آمریکایی ها پرسید: چطور می خواهید بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم. سه آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی یک توالت و سه ایرانی هم رفتند توی توالت بغلی آمریکایی ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی از ایرانی ها از توالت بیرون آمد و رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا!

بقیه داستان ها در ادامه مطلب اند.....بخونید و لطفا نظر هم فراموش نشه!

 

 


ادامه مطلب

[ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:داستان,جالب,و,طنز,,,,,,

] [ 10:56 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

آموزش آیتم بندی زمین دوتا در بازی وارکرافت

به همراه فایل PDF آموزش ها

 

 =       

 

      

      

  =     

بقیه در ادامه مطلب ...(نگران نباشید زیاده :D)

 


ادامه مطلب

[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:آموزش,آیتم بندی,زمین دوتا,در,بازی,وارکرافت,

] [ 19:30 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]

10مرزهای عجیب جهان

بیشتر اوقات مرزها خطوط فرضی هستند که گاهی حتی علامت گذاری هم نمی شوند. اکثراً وقتی به شهری وارد می شوید تابلوهایی را می بینید که گفته اند خوش آمدید یا سفر خوبی داشته باشید. اما بعضی از مرزها کمی عجیب تر و غیر معمول  هستند. در زیر لیست برخی مناطق مرزی را می بینید که عجیب یا قابل توجه هستند.

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۱۰٫ مرز بین اسپانیا و مراکش

به گزارش ایران ویج ، سوتا یک شهر خودمختار با مساحت ۱۸٫۵ کیلومتر مربع در کشور اسپانیا است که از کشور اصلی جدا است و در ساحل شمالی آفریقای شمالی قرار گرفته. این شهر با کشور مراکش احاطه شده و در مرز بین دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس قرار گرفته است.مراکش مدعی مالکیت این شهر به اضافه ی چند شهر کوچک و جزیره ی مدیترانه ای که همگی متعلق به اسپانیا می باشند است و این امر باعث شده مسئولین کشور اسپانیا با سیم های خاردار یک حصار مرزی به ارتفاع ۳ متر دور این شهر بکشند.

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

۹٫ بارلی- ناسائو/ بارلی – هرتوگ

بارلی ناسائو یک شهرداری در هلند است که یک مرز عجیب با شهرداری بارلی هرتوگ در کشور بلژیک دارد. تعداد ۲۶ قطعه زمین مجزا که متعلق به بارلی هرتوگ است توسط بارلی ناسائو احاطه شده اما برخی از قسمت های بارلی هرتوگ هم ناحیه هایی در خود دارند که متعلق به بارلی ناسائو است. کوچکترین زمینی که متعلق به کشور بلژیک است تنها یک چهارم هکتار مساحت دارد. مرز بین این دو ناحیه به قدری پیچیده است که بعضی از خانه ها هم به دو قسمت تقسیم شده اند. در عکس بالا کشور هلند در چپ و بلژیک در سمت راست دیده می شوند.

http://www.iranvij.ir

 


ادامه مطلب

رودی که در زمستان جاده می شود!+عکس

رودی که در زمستان جاده می شود

جاده یخی زیر، به این خاطر ، به عنوان ” جاده زمستانی Tuktoyaktuk نامگذاری شده که تنها هنگام زمستان قابل تردد می شود..

دلیل آنهم اینست که جاده در هنگام تابستان، یک رودخانه است!

منبع:

http://iraniangraphic.com


ادامه مطلب

[ یک شنبه 4 فروردين 1392برچسب:رود,که,در,زمستان,جاده,می شود,عکس,شگفتی,شگفتی های زمین,رودی که در زمستان جاده می شود,,

] [ 15:4 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]